המדריך המלא להגדלת ומינוף התיק הפנסיוני שלך באמצעות מרכיבי השכר השונים שאתה מקבל ממקום עבודה שלך

 מה זה תיק פנסיוני

תיק פנסיוני יכלול לפחות אחד מבין המוצרים הבאים: קרן פנסיה, ביטוח מנהלים, קרן השתלמות וקופת גמל.
ההפקדות וההפרשות למוצרי פנסיונים אלו מתבצעת על ידי המעסיק.
מטרת ממוצרים הפנסיונים היא לעזור לך לדאוג לעתיד שלך כך שתגיע לגיל הפרשיה ותהיה לך פנסיה שבאמצעותה תוכל להתקיים ולהבטיח את העתיד הכלכלי שלך.

הקשר בין הבונוסים, עמלות טיפים לתיק הפנסיוני

כיום המעסיקים מחויבים להפקיד לקרן הפנסיה /  ביטוח מנהלים רק משכר הייסוד.

שכר הייסוד  אצל עובדים שעתיים הוא התעריף השעתי כפול שעות העבודה  הרגילות שעבד העובד, כלומר לא מתבצעות הפקדות לתיק הפנסיוני שלך מהכספים שהמעסיק שילם לך  באמצעות הסעיפים הבראה ,מימוש ימי חופשה, שעות נוספות, בונוס ומענק .
בנוסף אנשים שמקבלים טיפים מעצם העבודה כמו מוכרים ומלצרים בבתי קפה, דוכני מזון  ואולמות אירועים לא מפרשים על כך לקרן הפנית/ קופת מנהלים.

איך ניתן למנף את התיק הפנסיוני בזכות בונוסים, עמלות וטיפים

מאחר ואחוזי ההפרשה לקרן הפנסיה, קופת מנהלים , קרן השתלמות וקופת גמל אינם אחידים אנו נכין עבורך קובץ אקסל  שבו מעודכנים אחוזי ההפקדות משכר היסוד כפי שבוצע כיום למוצרים הפנסיונים שהמעסיק שלך מפקיד לך.

התועלות במינוף והגדלת התיק הפנסיוני

מעצם ההפרשה עצמה על עמלות, טיפים ובונוסים  נצברים לך לקופת החיסכון קופת גמל להשקעה בין עשרות למאות שקלים  בחודש ומידי חודש הם יעשו ריבית דריבית התאם לתשואת קופת גמל להשקעה שלך.
במידה ותעשה זאת בקביעות אתה עשוי לראות בקופת הגמל להשקעה שלך סכומים יפים שעשויים לעשות תשואה מאוד יפה  במשך הזמן.
אנו בבסט אינס ממליצים לפתוח קופת גמל להשקעה מיוחדת לצורך מינוף התיק הפנסיוני, כך שהקופה תכיל את סעיפי הכספים שעליהם המעסיק לא ביצע הפקדות. נבחר ביחד את המסלול של קופת החיסכון, במידה וברצונך למשוך את הכספים רק אחרי תקופה ארוכה  כדי לשקול שמסלול ההשקעה יהיה כמו בקרן הפנסיה או מסלול מניות  שעם הזמן עשויים להניב תשואות יפות.

סיכום

במאמר זה סקרנו מדוע וכיצד ניתן למנף ולהגדיל ומינוף התיק הפנסיוני שלך באמצעות מרכיבי השכר שאתה מקבל ממקום עבודה שלך אך בפועל המעסיק לא מפריש עליהם לקרן הפנסיה, ביטוח מנהלים, קרן השתלמות וקופת גמל  מאחר והחוק לא מחייב אותו על כך. ראינו שמינוף והגדלת התיק הפנסיוני שלך עשוי לגדול כתוצאה מריבית דריבית וכן מהתשואות היפות שקופת גמל להשקעה עשויה להניב.
מאחר ועל כל מוצר פנסיוני יש אחוזי הפרשה שונים כמו כן ניתן להגדיל את אחוזי ההפקדות למוצרים הפנסיונים אנו רוצים להתאים את האחוזים למה שנעשה בפועל בהפקדות שהמעסיק עושה במוצרים הפנסיונים.

מה היה לנו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *